روضه

مرکز نشر و دانلود متن روضه ، صوت روضه، کلیپ روضه، کتاب های مقتل ،شعر، مداحی و غیره

وقتی BBC فارسی مروج قمه زنی میشود!

گزارشگر بی بی سی رسومی مانند بر سر و سینه زدن، گریه کردن، مداحی، نمایش تعزیه و سخنرانی پیرامون اهداف کربلا را ”رسم های دولتی و حکومتی" خوانده ولی قمه زنی را سنتی دیرپا و مردم پسند عنوان می کند و مدعی می شود حتی بسیاری از علمای شیعه پیشتر آن را انجام می داده اند اما پس از رسیدن به قدرت، برای حفظ قدرت خویش ناچار آن را کنار گذاشته اند!
به گزارش جهان به نقل از ۵۹۸، اگرچه رهبر معظم انقلاب و دیگر علما و روحانیون عظام بارها انجام اعمالی که موجب وهن مذهب شده را حرام اعلام کرده و یا حکم به عدم جواز انجام آنها داده اند، ولی خودسری و خودرأیی عده ای و تمرد از حکم صریح رهبر حکومت اسلامی، باز هم بهانه به دست بیگانگان داد و موجبات تمسخر مذهب شیعه، به حاشیه راندن اصل موضوع قیام حسینی، و ایجاد حس نفرت و انزجار از تشیع را فراهم آورد.

بی بی سی، در روز تاسوعای حسینی، در مطلبی که علی الظاهر پیرامون رسوم عزاداری در ایران بود از یک سو قمه زنی را سنتی وحشیانه و غیرمعقول عنوان کرده و از سوی دیگر آن را خواسته خود مردم شیعه مذهب ایران قلمداد کرد!

گزارشگر بی بی سی رسومی مانند بر سر و سینه زدن، گریه کردن، مداحی، نمایش تعزیه و سخنرانی پیرامون اهداف کربلا را ”رسم های دولتی و حکومتی" خوانده ولی قمه زنی را سنتی دیرپا و مردم پسند عنوان می کند و مدعی می شود حتی بسیاری از علمای شیعه پیشتر آن را انجام می داده اند اما پس از رسیدن به قدرت، برای حفظ قدرت خویش ناچار آن را کنار گذاشته اند!

سپس این مطلب غرض ورزانه و هدف دار، با اشاره به درگیری پلیس با قمه زنان در یکی از شهرها که به برهم خوردن این مراسم می انجامد پرداختن به موضوع قمه زنی را خاتمه می دهد. چینش مطالب در این گزارش به نحوی است که از سویی تمام رسوم سوگواری و عزاداری پسندیده و رایج که بیشترین اعمال سوگواری را به خود اختصاص می دهند صرفا برنامه های تشریفاتی و حکومتی جلوه می کنند و از سوی دیگر رسم قمه زنی هم مورد تخطئه قرار می گیرد و هم مورد قبول مردم عنوان می شود!

بی بی سی به روال معمول خود و با زاویه دید خاص خود که در تقابل با نظام اسلامی و ملت ولایتمدار ایران است به نوشتن مطالبی از این دست می پردازد. و عقلا نباید از دشمن انتظاری غیر از این داشت. اما انتظار اصلی از افرادی است که به اسم عزاداری برای امام حسین علیه السلام عملا به انجام عملی می پردازند که با هدف قیام آن امام همام در تضاد آشکار است. (مریدی دست شیخ را بیرحمانه می کشید. گفتند: آرامتر! دستش شکست. گفت به جهنم! می خواهم دستش را ببوسم!)

امام حسین علیه السلام در خطبه ای هدف خود از قیام در برابر یزید فاسق و حکومت فاسد اموی را احیای دین رسول الله ﷺ عنوان می کند. اما عده ای، با انجام مراسماتی به اسم عزاداری برای وی، کاری می کنند که دینی که فرزند رسول خدا برای احیای آن جان خود و اهل بیت و یارانش را پیشکش کرد در معرض تمسخر و توهین قرار بگیرد و نام عاشورا و شیعه در عوضِ القای مفاهیم بلند آسمانی و انسانی، در نظر غیرشیعیان توأم با خشونت و اعمال وحشیانه و غیرعقلانی جلوه کند.

بعض طرفداران این سنت با بیان اینکه ”ما در خفا این کار را انجام می دهیم" سعی می کنند بار ظلمی که با انجام این کار در حق مذهب حقه ی شیعه می شود را از دوش خود بردارند، اما گویا فراموش کرده اند در عصر زندگی می کنند که هیچکس نمی تواند به قطع و یقین از مخفی ماندن عملی اطمینان حاصل کنند. بعلاوه اینکه بیان خود این مطلب که ”ما مخفیانه قمه می زنیم" خود اعلام و اظهار انجام این عمل بوده و برای امثال بی بی سی و دیگر رسانه های ضد شیعه کافی است.

کلام آخر اینکه تا وقتی می توان حزن و اندوه از واقعه کربلا را با رسوم دیگر نشان داد چه اصرار به انجام کاری است که بهانه به دست دشمن می دهد؟ برای اطمینان از اثر منفی این عمل کافی است واژه های Shiite (به معنای شیعه) و ashura(به معنای عاشورا) را در بخش تصاویر گوگل سرچ کنید تا ببینید این سنت –که هیچ وجوبی برای آن در فقه شیعه ذکر نشده و حتی حکم بر حرمت آن نیز داده شده است- چه نمودی از مذهب تشیع و واقعه عاشورا به مخاطب غیر ایرانی و غیرمسلمان ارائه می دهد.

همچنین شبکه سلطنتی بی بی سی در یکی دو سال گذشته درست در نقطه مقابل استراتژی روزهای اول تاسیس، مدیران و برنامه‌سازان این شبکه‌ها به عناد و تقابل علنی و بی‌پرده با باورهای مذهبی و دینی مرم ایران روی آورده‌اند و بطور مثال در شب‌های عزاداری مردم ایران به پخش برنامه‌های شاد و زننده می‌پردازند یا مجریان این شبکه با اطلاع از رسیدن شب‌های عزاداری شیعیان با لباس‌های شاد در برنامه‌ها حاضر می‌شوند.

در همین زمینه و در ادامه رویکرد یکی دو سال اخیر، شب گذشته مجری شبکه سلطنتی انگلیس در شب تاسوعای حسینی با پوشیدن لباس قرمز زننده به روی آنتن آمد. 

منبع: جهان نیوز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم الله الرحمن الرحیم

بوی عطرش به مشامم چو نسیم است خدا میداند

اهل عالم بدانید حسین شاه کریم است خدا میداند

ای دلم گرد یتیمی به من و تو به چه کار ؟

هر که ارباب ندارد یتیم است خدا میداند
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan