روضه

مرکز نشر و دانلود متن روضه ، صوت روضه، کلیپ روضه، کتاب های مقتل ،شعر، مداحی و غیره

روضه سبب مسمومیت امام رضا علیه السلام

سبب مسمومیت امام رضا علیه السلام

زهری که به حضرت دادند از تمام زهرهایی که به ائمه هدی علیهم السلام دادند سخت تر بود. زایرا زیرا زهری که به امام مجتبی دادند سه روز به آن جناب مهلت داد و

زهری که به حضرت موسی بن جعفر علیه السلام دادند هفت روز مهلت داد و لکن زهری که به امام رضا علیه السلام, مأمون داد بیش از صبح تا بعدازظهر به آن جناب

مهلت نداد و عصر همان روز جنازه ی آن حضرت را به خاک سپردند.
زائری بارانی ام آقا به دادم می رسی؟    بی پناه و خسته و تنها به دادم می رسی؟
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام     هشتمین دردانه زهرا به دادم می رسی؟
دل شکسته ام و درد سینه ام نوایی نیست    به بینوایی من بینوایی نیست
به حلقه های ضریحت دلم گره خورده است    دخیل عشق توأم , در این ریایی نیست
کسی به گوش دل من میان صحنت گفت    که با صفایی این آستانه جایی نیست


وقتی می خواهی به امام رضا علیه السلام سلام کنی می گویی سلام بر آن آقایی که به فرزندان خویش دستور داد قبل از اینکه به شهادت برسد بر او  گریه کنند.
دلم برای غریبان همیشه سوزان است    علی الخصوص غریبی که در خراسان است


منبع: منهاج البیان, ص 142.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم الله الرحمن الرحیم

بوی عطرش به مشامم چو نسیم است خدا میداند

اهل عالم بدانید حسین شاه کریم است خدا میداند

ای دلم گرد یتیمی به من و تو به چه کار ؟

هر که ارباب ندارد یتیم است خدا میداند
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan