روضه

مرکز نشر و دانلود متن روضه ، صوت روضه، کلیپ روضه، کتاب های مقتل ،شعر، مداحی و غیره

عزاداری کنیم یا به فقرا کمک کنیم؟

شبهه:

پیام امام حسین (ع) به ایرانیان قبل از محرم:

از این همه لطف و ارادت  شما به من سپاسگزارم اما به جای پرداختن میلیاردها تومان به مداحان برای گریاندن شما ، آن را هزینه خنداندن یتیمی کنید. به جای کمک کردن به هیئت و مسجد ، مسکنی برای بی سرپناهان بسازید، به جای آزردن بدن خود با کوبدن بر سر و سینه درد بیماری را جویا شوید با تمام هزینه هایی که در این ده روز می پردازید می توانید شهرکی برای درماندگان بسازید . من جانم را برای بشریت دادم شما هم چنین کنید.

پاسخ شبهه: طبق آیه 32 سوره حج که خداوند می فرماید هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد نشانه تقوای دل است. قطعاً عاشورا از بزرگترین شعائر الهی است همانطور که ما برای سلامت جان هزینه می کنیم لازم است برای سلامت روان نیز هزینه کنیم بلکه این مقدم است لذا بزرگداشت محرم به عنوان داروی مسکن آلام روحی شفا بخش است.

ضمن اینکه از محرم درس شهادت و آزادگی می گیریم و این خطرناک ترین چیزی است که استکبار را تهدید می کند لذا سعی می کنند با تحریک احساسات و این شعار که هزینه را خرج فلان امر کنیم سعی در کم رنگ تر کردن معنویات دارند .

ضمن اینکه ما قائل به رفع محرومیت هستیم اما نه از این بودجه اینها عشق مردم است . چرا کسی نمی گوید این همه هزینه خرج سینماها و ورزش مثل فوتبال و ... نکنید به جایش خرج فقرا کنید. تازه اینها پول بیت المال است . حالا که بذل مال برای آگاهی جوانان در پرتو منابر محرم است آن هم از جیب خود مردم ندای وافقراء سر داده اید ؟

مطمئن باشید کسانی که میلیونها تومان خرج محرم می کنند خود پیش قدم خیرین هستند و کسانی که اینچنین بهانه تراشی می کنند دریغ از هزار تومان کمک اگر این مراسم را تعطیل کنیم پس چگونه هدف امام و دین را به گوش نسل بعد برسانیم؟

به قول حضرت امام خمینی ما هرچه داریم از محرم و صفر است.

بصیرت داشتن یا نداشتن همین جاست نگذارید عده ای با ظاهری زیبا و تحریک احساس شما را از مسیر خارج کند .

اگر یک چراغ از محرم کم شود جاده انسانیت تاریک و تاریک تر می شود تا جایی که مفهومی جز جسم انسانی باقی نمی ماند .

این منابر محرم است که مسلمانان را بیدار می کند تا تن به ذلت استکبار ندهند. مگر نه این است که اگر امام در مدینه و مکه می ماند متنعم بود و به خوبی زندگی می کرد ؟ اما تن به ذلت یزید نداد. ای کسی که شعار می دهی ما پیرو حسینیم هیهآت من الذله علم خیمه اباعبدالله را پررونق تر بلند نگهدار

:))
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بسم الله الرحمن الرحیم

بوی عطرش به مشامم چو نسیم است خدا میداند

اهل عالم بدانید حسین شاه کریم است خدا میداند

ای دلم گرد یتیمی به من و تو به چه کار ؟

هر که ارباب ندارد یتیم است خدا میداند
موضوعات
Designed By Erfan Powered by Bayan