دریافت
حجم: 7.45 مگابایت
- يكشنبه ۱۷ آبان ۹۴
- ۲۲:۱۳
مرکز نشر و دانلود متن روضه ، صوت روضه، کلیپ روضه، کتاب های مقتل ،شعر، مداحی و غیره
در این مجموعه عکس نوشته ها، ویژگی های هیئت طراز ائمه اطهار علیه السلام بیان شده است.
برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید!
الشریف گفت: پدر و مادر من سالها پیش با شرکت در مراسم عاشورا که یکی از دوستانشان در تایلند برگزار کرده بود، با دیدن صحنههای عزاداری روز عاشورا مسلمان شدند و به مذهب شیعه گرایش پیدا کردند.
وی افزود: پدر و مادر من دین بودایی داشتند، اما با دیدن یک مراسم عزاداری امام حسین علیهالسلام به راحتی دین خود را تغییر دادند.
این تازه مسلمان شده تایلندی گفت: من از ابتدای نوجوانانی تا کنون با تبلیغات دین اسلام توانستم 15 نفر از بودایان کشور تایلند را به دین اسلام گرایش بدهم؛ همچنین بیشتر از 150 نفر از مردم اهل سنت را نیز با تبلیغات خود شیعه کنم.
الشریف افزود: ما در تبلیغاتمان بیشتر از قصهها و عبرتهای قرآن استفاده میکنیم که این شیوه تبلیغات مخصوصاً برای کودکان بسیار خوشایند است.
به حول و قوه الهی چهارده حدیث در سیزده عنوان ذیل گرد آوری شد که می توانید روی کلیک بر هر یک از آنها به حدیث مورد نظر پرش کنید:
اشگ و آمرزش گناهان کبیره و صغیره، کوچک و بزرگ
غم روز عاشورا= شادى و سرور روز قیامت
آمرزش و بهشت پاداش شعر گفتن براى حسین علیه السّلام
سرودن براى اهل بیت علیهم السّلام
چراسوگوارى مى کنیم؟! مىگویند اگر امام حسین علیه السلام پیروز شد، پس چرا جشن نمىگیریم؟ چرا گریه مىکنیم؟
آیا این همه گریه در برابر آن پیروزى بزرگ شایسته است؟
آنها که این ایراد را مطرح مىکنند، «فلسفه عزادارى» را نمىدانند و آن را با گریههاى ذلیلانه اشتباه مىکنند.
«گریه» و جریان قطرههاى اشک از «چشم» که دریچه قلب آدمى است، چهارگونه است:
گریه مادرى که از دیدن فرزند دلبند گمشده خویش، پس از چندین سال، سر داده مىشود، و یا گریه شادى آفرین و رضایت بار عاشق پاکبازى که پس از یک عمر محرومیّت معشوق خود را مىیابد گریه شوق است.
ردیف | عنوان فایل | حجم | پخش آنلاین | دانلود |
۱ |
مسلمان شدن یهودی به واسطه سر مقدس امام حسین (ع) (مقتل)
|
13.08 MB
|
دانلود |
منبع مقتل:
مقتل الحسین علیه السلام للخوارزمی : ج ٢ ص ١٠٢ ، بحار الأنوار : ج ٤٥ ص ١٧٢ ح ٢٠ .
حجةالاسلام قاضی زاهدی گلپایگانی میگوید: من در تهران از جناب آقای حاج محمدعلی فشندی که یکی از اخیار تهران است، شنیدم که میگفت: من از اول جوانی مقید بودم که تا ممکن است گناه نکنم و آنقدر به حج بروم تا به محضر مولایم حضرت بقیة اللّه روحی فداه مشرف گردم. لذا سالها به همین آرزو به مکه معظمه مشرف میشدم.
بسم الله الرحمن الرحیم
هر فعل اختیاری مخلوقات دریک سطح منسوب به خداست و درسطح دیگر منسوب به فاعل مختار این مطلب یکی از عقاید صحیح که در اسلام روی آن تاکید شده است و هیچ لزومی ندارد که ما بخواهیم یک کار را صرفا به یکی از این دو نسبت دهیم.
این اندیشه متعالی و دقیق با تبیین اراده انسان در طول اراده حق تعالی از سویی قضا و قدر الهی را نفی نمی کند و توحید فاعلی خدا را اثبات می نماید و از سویی اراه و اختیار انسان را اثبات می کند اراده واختیاری که هر انسان سالمی با مراجعه به وجدان ودرون خود آن را می یابد.
مثال خیلی مناسب مثال حادثه کربلاست.این حادثه زمینه ای مختلف دارد وبرای افراد مختلف نتایج متفاوت.این حادثه معلول انتخاب های زیر است
1) عملکرد اختیاری بد یزید در تعرض به امام حسین علیه السلام
2) عملکرد اختیاری بد ابن زیاد و عمر سعد و لشگر آنها
3) عملکرد بد خواص و بزرگان اسلام در عدم برخورد با منکرات
4) عملکرد خوب امام حسین علیه السلام ویارانش در انجام وظیفه
و.....
در این حادثه نتایج متعددی هم کسب میشود خدا به گونه ای این صحنه را می آراید که سنتهای مختلف خدا درآن نمایان میشود.به عنوان نمونه
1) به واسطه این حادثه امام حسین علیه السلام ویارانش مورد آزمایش و ابتلا قرار میگیرند وسرافراز بیروم می آیند
2) به واسطه این حادثه عده ای با عمل اختیاری خود به اوج شقاوت می رسند
3) برخی در این حادثه تنبیه می شوند
4) برخی از این حادثه درس عبرت می گیرند
5) خدا به این وسیله دین خدا را بیمه می کند و مایه حیات دین را در عصرهای آینده فراهم می کند
6) الگویی برای آزادگی واخلاص به تمام مردم جهان معرفی میشود
7) باعث سرنگونی سریعتر امویان می شود
و.......
خلاصه مطلب این که از سویی اتفاقات عالم منسوب به خدا هستند و از دایره توحید افعالی خارج نیستند و ممکن است مشمول یکی از سنت های الهی شوند و از سویی منسوب به فاعل مختار آن هستند و ممکن است برخی موارد ظلم وبی عدالتی از سوی فاعل مختار آن باشد.
البته همانطور که تذکر دادم همیشه هر حادثه ای به خیر وصلاح ما نیست بلکه خدا سنت های مختلفی دارد که بسته به عملکرد شخص یا گروه ممکن است مشول آن سنتها شده باشد که برای از این سنتها مثل سنت استدارج در واقع فرصتی است که داده میشود تا شخص شقاوت خود را بیشتر کند.
درمرحله عمل وظیفه ما این است که از طرفی در حوادث بهترین عملکرد را داشته باشیم .یعنی با اندیشه و مشورت وبرنامه ریزی وتلاش سعی کنیم که به بهترین شکل عمل کنیم و جایی که نیاز است سعی کنیم حق خود را بگیریم و در برابر ظالم بایستیم و از طرفی در دل بدانیم هیچ چیز از دایره قضای الهی خارج نیست و هر اتفاقی آزمایش است برای ما وچه بسا مصلحتی، تنبیهی، تذکری، تشویقی و.... در آن برای ما وجود داشته باشد.